Ide írhatsz nekem:

nemeth4a@gmail.com

2012. szeptember 5., szerda

Szilvás pite

Nemrég vendégségben jártunk, és nagyon finom szilvás pitével kínáltak meg bennünket. Mivel a gyerekeknek is nagyon ízlett, természetesen megkérdeztem, hogyan is készült. Ma kaptunk a piacon elég olcsón finom besztercei szilvát, aminek egy részéből kipróbáltam a kelt tésztás pitét.Aki kicsit is szereti a kelt tésztás sütiket, biztosan ízleni fog neki! :)  Én másfél adagból sütöttem , és fél óra leforgása alatt elfogyott több , mint a fele!


Hozzávalók:

  • 50 dkg sima liszt( Bl 55)
  • 1+1 db tojás
  • 25 gr friss élesztő
  • 1,75 dl tej
  • 1,75 dl víz
  • 3+1 ev.k. cukor
  • 175 gr tejföl
  • 0,5 dl olaj
  • pici só
  • olaj a tepsi kikenéséhez
  • porcukor a tetejére
  • 1 tasak vaníliás cukor
  • 20 szem szilva

sütés előtt

A tejet a vízzel , és pici cukorral meglangyosítjuk , majd elmorzsoljuk benne az élesztőt , 15 percig hagyjuk felfutni. Ezt követően a lisztet egy kelesztő tálba szitáljuk, a közepébe mélyedést formálunk , beleöntjük a felfuttatott élesztőt, hozzáadunk egy egész tojást, 3 kanál cukrot, a vaníliás cukrot, és jól megdagasztjuk, amikor már kezd összeállni a tésztánk, hozzáadjuk az olajat is, és szép sima rugalmas tésztává dolgozzuk. a tetejét kissé belisztezzük, tiszta konyharuhával letakarva, meleg helyen a duplájára kelesztjük.
  A szilvákat alaposan megmossuk , kettévágjuk , s eltávolítjuk a magokat. A tojást kettéválasztjuk , a fehérjét kemény habbá verjük , majd hozzáadjuk az egy kanál cukrot, s azzal is verjük kicsit. A tojás sárgáját elkeverjük a tejföllel , majd hozzáadjuk a cukorral felvert fehérjét.
 A megkelt tésztát kissé átgyúrjuk , és elterítjük az előzőleg kiolajozott tepsiben ( legközelebb munkalapon fogom kinyújtani, mert így elég macerás) , rákenjük a tejfölös-tojásos keveréket , majd szépen rárakjuk a szilvaszemeket a vágott felükkel lefelé! Hideg , gőzös sütőben, mérsékelt hőfokon készre sütjük ( kb. 15-20 perc) . Az időt nem mértem ! :)

sütés után






5 megjegyzés:

  1. De jól néz ki, nagyon finom lehetett:)

    VálaszTörlés
  2. Biztos olyan finom is volt mint amilyen szép! Szivesen beleharaptam volna egybe! :)

    VálaszTörlés
  3. Kati
    Köszönöm! Igen, nagyon finom lett! Másnapra is maradt belőle, nylon zacskóba tettem, hűvös helyre, és finom puha maradt!

    Hani
    Köszi szépen!

    VálaszTörlés
  4. Csilla
    Köszönöm! Igen nagyon finom! Még van belőle, izzítom a fénypostát, és küldök Neked! :)

    VálaszTörlés

A facebookon is

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Látogatóim 2011.04.01-től

free counters