Ide írhatsz nekem:

nemeth4a@gmail.com

2011. július 23., szombat

Cukrozott zöld dió ( dió lekvár)

 A nővéremtől kaptam ajándékba egy üveg dió lekvárt. Amikor rákérdeztem, hogy mi van az üvegben és ő válaszolt, nem hittem a fülemnek!  Ilyen is van? Aztán kiderült, hogy nekem is megvan az areceptes könyvem , amiből ő elkészítette, csak sosem figyeltem fel rá, hogy ezt is írja!:) A könyv címe {ez a könyv nagy kincs számomra, mert Édesanyámtól kaptunk egy-egy példányt karácsonyra, amikior ő már nagyon beteg volt:(   } Frank Júlia nagy szakácskönyve.


 Hozzávalók:

  • 1 kg szép nagy, ép zöld dió, amelynek a csonthéja még nem kemény
  • 50 dkg kristálycukor
  • 8 szem szegfúszeg
  • darabka fahéj
  • fél rúd vanília
 Előkészítése: A diót megmossuk, alsó és felső csúcsából egy-egy vékony réteget levágunk,majd tűvel többször átszúrjuk. Néhány szembe szegfűszeget szúrunk. Porcelán-vagy műanyag tálba tesszük, és annyi tiszta , hideg vizet öntünk rá, amennyi bőven ellepi. Naponta két-három alkalommal cseréljük rajta a vizet, hogy a benne lévő keserű anyag kiázhasson.
  Elkészítése: 8 napon keresztül áztatjuk, majd forrásban lévő vízbe tesszük, és 25 percig főzzük. Leszűrjük , és ismét hideg vizet öntünk rá. Egy nap múlva kivesszük a levéből, és tiszta ruhán leszárítjuk. A cukrot 1 dl vízzel , valamint a fűszerekkel sziruppá főzzük. A diót visszatesszük. A műveletet még kétszer ( tehét összesen négyszer ) megismételjük, végül a diót 10 percig főzzük az addigra már nagyon sűrű szirupban. Forrón üvegekbe tesszük , rátesszük a tetejét, és rögtön fejreállítjuk ( így a keletkező vákuum nem engedi megromlani ), ha kihűlt visszafordítjuk, és a végleges helyére állítjuk.

6 megjegyzés:

  1. Jó hosszhu ideig készül, de megéri. Gyerekkoromban az én nagymamám is sokat készitett.

    VálaszTörlés
  2. Két hete készítem a diólekváromat, most látom hogy te is készítettél :) Én még soha nem ettem ilyent, nagyon várom már,hogy megkóstoljam :)

    VálaszTörlés
  3. Ottis,
    én sem ettem még, és nem is készítettem. A nővérem ügyesebb volt nálam, és tőle kaptam ezt az egy üveget, de még sajnálom megbontani, egyelőre!:)

    VálaszTörlés
  4. Itt az ideje a saját dió lekvár elkészítésének! Remélem sikerül , s jövök majd a részletekkel!

    VálaszTörlés

A facebookon is

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Látogatóim 2011.04.01-től

free counters